22 Mart 2014 Cumartesi
HAYDAR PAŞA GARI
Devrin Osmanlı padişahı II. Abdülhamit döneminde, 30
Mayıs 1906 tarihinde yapımına başlanmıştır. 19 Ağustos 1908 tarihinde
tamamlanıp hizmete girmiştir. Bir rivayete göre binanın bulunduğu sahaya III. Selim'in
paşalarından Haydar Paşa'nın adı verilmiştir. Binanın
inşaatı, Anadolu
Bağdat adı
altında bir Alman şirketi gerçekleştirmiştir. Ayrıca bir Alman'ın teşebbüsüyle garın önünde mendirek inşa edilerek Anadolu'dan gelecek veya
Anadolu'ya gidecek vagonların ticari eşyasını yükleme ve boşaltma işlevi için
tesisler yapılmıştır.
İki Alman mimar Otto Ritter ve Helmuth Cuno tarafından hazırlanan proje yürürlüğe girmiş,
garın yapımında Alman ustalarla İtalyan taş ustaları
birlikte çalışmıştır. I.
Dünya Savaşı sırasında gar deposunda bulunan cephanelere 1917'de
yapılan bir sabotajla çıkan yangın sonucu binanın büyük bir bölümü hasar
görmüştür. Yeniden onarılan bina bugünkü şeklini almıştır. 1979'da Haydarpaşa'nın
açıklarında Independenta adlı tankerin bir gemiyle çarpışması sonu meydana gelen
patlamadan ve sıcaktan dolayı binanın O Linneman adlı ustanın yaptığı kurşun vitrayları hasara
uğramıştır. 1976'da aslına uygun olarak yeniden geniş çapta onarılmış ve
1983'ün sonunda dört dış cepheyle iki kulenin restorasyonu tamamlanmıştır.
28 Kasım 2010 tarihinde çatısında çıkan ağır yangından dolayı çatısı çökmüş
ve 4. katı kullanılamaz hale gelmiştir.[1]
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder