18 Mart 2014 Salı

SİRKECİ İSTASYONU

Sonra Kırım SavaşıOsmanlı makamları sonucuna bağlayan bir demiryolu ile Avrupa İstanbul gerekliydi. İlk ile sözleşme imzalanmıştır Labro, bir İngiliz milletvekili yılı ocak 1857. Sözleşme iptal edildi çünkü üç ay sonra Labro oldu sağlayamaması sermaye yatırım gerekli. Benzer ikinci ve üçüncü imzalanan sözleşmeler ile İngiliz ve Belçika girişimciler, 1860 yılında 1868 aynı sonucu ile sona erdi. 17 nisan 1869, imtiyaz için "Rumeli Demiryolu" Baron ile ödüllendirildi. Maurice de Hirsch (Moritz Freiherr Hirsch auf Gereuth), bir Bavariadoğumlu bankacı Belçika. Proje öngören bir güzergahı üzerinden İstanbul'a EdirnePlovdiv ve Saraybosna kıyıya Sava Nehri. Yapımı ilk 15 kilometre (9.3 mil) istanbul'dan Halkalı 4 haziran'da başladı, 1870 tarihinde tamamlanmış ve 4 ocak, 1871. Bir çizginin uzantısında sirkeci'ye başlangıç noktası olarak talep edildi beri Yeşilköy oldu çok uzakta Eminönü,, o çağın temel işletme bölge. İlk önerilen seçenek hat için bir yol oldu Beyazıt aşağı kıyıya Haliç. Bu Osmanlı Sultan Abdülaziz karar ve izin rota üzerinde çalışmak üzere, kıyı Marmara denizi çevreleyen duvarları Topkapı Sarayı’s alt bahçe. Uzatma hattı tamamlandı üzerinde temmuz 21, 1872. 1873 yılında, bir "geçici" terminus Sirkeci istasyonu inşa edilmiştir.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder